Friday 24 August 2012

SEBUAH JANJI YANG TAK TERTUNAI...

membuat janji adalah mudah sangat mudah, tapi untuk menunaikan sebuah janji adalah sukar bagi mereka yang tak berpegang pada janji. jangan membuat janji kalau kita tak pasti kita dapat tunaikan atau tak, dan jangan berjanji kalau kita tak mampu tunaikan. janji merupakan kata2 yang harus dikotakan dan tidak boleh di mungkiri, tapi adakalanya kita terpaksa melupakan janji telah di buat dahulu kerana kita menghadapi kesukaran untuk menunaikan janji itu. sama seperti aku, aku masih memegang pada sebuah janji yang pernah dijanjikan pada aku dahulu. walaupun aku tau janji itu tak mungkin akan tertunai, kerana janji itu bukan milik aku lagi.tapi tak mengapa biar janji itu aku semat di ingatan sebagai kenangan, dan aku hanya dapat menunaikan sekejap cuma janji yang teah aku buat untuk dia. tapi janji yang aku buat untuknya masih lagi sah, sekiranya dia memerlukan aku dia boleh mencari aku di sini. maafkan aku, bukan aku tak mahu untuk melupakannya. aku sedang cuba, tapi agak sukar aku sendiri tak tau kenapa. mungkin kerana dia terlalu istimewa buat aku, dia telah memahat nama dan janjinya terlalu utuh di hati ini sehingga aku terlalu sukar buang dia jauh di ingatan. tapi aku yakin, aku akan melupakan dia dan janjinya satu hari nanti. cuma aku tak pasti satu hari nanti itu bila, kerana segala yang berlaku terlalu pantas dia hadir terlalu sekejap dalam hidup aku dan menghilang begitu sahaja menyebabkan aku nanar seketika ketika kehilangan dia. sekarang aku cuba bangkit dengan tekad untuk melupakan dia dan melupakan janjinya, kerana janjinya bukan lagi untuk aku tapi untuk orang baru yang berada di sampingnya kini. semoga di dapat menunaikan janji yang pernah dia buat untuk aku dulu bersama orang baru, dan semoga dia bahagia selamanya aku takkan pernah membenci dia.


hati yang punya seribu rahsia
~farhana~

No comments:

Post a Comment